SORTIDA DE L'ALUMNAT D'HISTÒRIA DE CATALUNYA

El passat 25 de novembre de 2022 els estudiants del Programa Sènior, concretament de l'assignatura Història de Catalunya, van fer una sortida per conèixer l´evolució de les viles medievals a partir de les torres de defensa visitant; Vallferosa (Torà, Segarra), Montfalcó Murallat (Oluges, Segarra) i Cervera (Cervera, Segarra).

Acompanyats per la professora de l'assignatura, Motse Pérez Serra, van visitar la villa de Cervera des de la qual es veuen unes vistes meravelloses de les muralles del s. XIV, construïdes pel rei Pere III, el Cerimoniós. L'objectiu de la visita era veure el creixement de la vila reial de Cervera a l'edat mitjana, a partir de les seves muralles i visitar l'església parroquial de Santa Maria.

La ruta dels Castells de Sió de la Segarra discorre bàsicament seguint el curs d'aquest riu, en un itinerari que coincideix plenament amb les línies defensives que es van crear a la Marca Superior a finals del segle X i principis de l'XI, i ens ofereix una visió històrica i monumental dels castells de frontera que si van construir.

Per la seva banda, la torre de Vallferosa té aquest paper de control que, amb l'establiment de la frontera al segle X, seria complementat amb el militar. Les seves extraordinaries dimensions la fan clarament visible en el territori. Qui passava per aquí en temps medievals sabia que hi havia un poder que controlava aquestes aquestes terres.

La visita va conclure amb un dinar al restaurant Gran Café.

Fotos de la visita: