SORTIDA A L'OBSERVATORI DE L'EBRE

Els alumnes de l'assignatura Origen i evolució de l'univers, impartida pel professor del Programa Sènior Josep Mallol, varen fer una sortida a l'Observatori de l'Ebre aquest passat divendres 19 de maig de 2023.

Algunes característiques de l'Observatori:

L’Observatori de l’Ebre (OE) és un Institut de Recerca fundat el 1904 per la Companyia de Jesús per estudiar les relacions Sol-Terra. Ha destacat en l’estudi dels corrents tel·lúrics, l’electricitat atmosfèrica, l’activitat solar i geomagnètica, la sismologia i la ionosfera terrestre. La continuïtat i la fiabilitat de les observacions durant més de cent anys fan que els seus arxius de registres magnètics, ionosfèrics, sísmics, meteorològics i solars tinguin un valor científic incalculable. A tall d’exemple podem ressaltar que els sísmics i els ionosfèrics són els més llargs d’Espanya, i que els meteorològics s’estenen fins a 1880.