XII CONGRÉS INTERNACIONAL DE DOCÈNCIA UNIVERSITÀRIA I INNOVACIÓ

Participació d'un grup de professores en el XII Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació que se celebrà els dies 4, 5 i 6 de juliol de 2023 al Campus Cappont de la Universitat de Lleida sota el títol Millora de les experiències d'aprenentatge: transformació i reptes.

El dia 4 de juliol diverses universitats presentaven treballs que destacaven els mètodes d'aprenentatge actiu centrat en l'estudiant com a una via per incrementar la motivació, la implicació dels estudiants. Es va debatre i s'analitzà la importància de posar el focus en l'alumnat per tal d'obtenir millors resultats d'aprenentatge. Varen poder presentar el Projecte Àgora.

El Projecte Àgora, empoderament de les activitats d'aprenentatge per part dels alumnes del Sènior de la UdL mitjançant l'art, la coordinació del qual recau en: Anna Soldevila Benet (Cap de Programes Específics-Programa Sènior UdL), Rosa Gil Iranzo (Escola Politècnica Superior-UdL) i Roser Sanjuan Plana (Centre d'Art La Panera-Paeria de Lleida). Amb la col·laboració d'un professor i una preofessora del Programa Sènior (Ramon Camats Guàrdia, Montse Pérez Serra) i una professional externa (Montserrat Esquerda), una alumna del projecte (Amèlia Ruiz Mendieta) i alumnes del grau d'Educació Social de la UdL. Es va elaborar un treball individual connectat als interessos del grup-classe, entorn el tema del llegat que es vol deixar a les futures generacions, a la vegada que es va contribuir a la creació d'obres artístiques: un mural expositiu amb frases significatives per al grup-classe al Centre d'Art la Panera i lectura dramatitzada de textos generats pels alumnes i teatralitzat pel grup Sake Teatre, dirigits per Emili Baldellou Pampols, amb un record especial a Jose Luis Ruiz Gonzalez.

Agraïments a l'organització del Congrés i al seu Comitè Científic la possibilitat de poder compartir experiències amb alumnat sènior, la participació en aquest tipus de congrés afavoreix la visibilització de l'alumnat sènior a les universitats.

Us animem a matricular-vos el curs vinent al Projecte Àgora, que podeu trobar informació sobre el mateix en aquesta web, on podeu consultar les produccions dels estudiants de la primera edició i un vídeo on els mateixos estudiants expliquen el projecte i allò que els ha aportat participar-hi.