SEMPRE ACOMPANYATS

Ahir dijous, 5 d'octubre de 2023 a les 11:00h i a la Sala d'Actes de la Fundació La Caixa, va tenir lloc la taula rodona en torn a un eix central: La soledat no es veu, se sent. En ella van participar experts en salut i voluntaris del programa Sempre Acompanyats, activitat que es va realitzar amb motiu del Dia Internacional de la Gent Gran.

A ella van assistir-hi alumnes i exalumnes del Programa Sènior, així com la Cap de la Unitat de Programes Especifics, Anna Soldevila, la qual també va participar en la taula rodona.

Al nostre país, prop de 3 milions de persones de més de 65 anys pateixen soledat. Es tracta d’una realitat molt estesa i que, d’alguna manera, ens apel·la i ens interroga a tots, ja que té a veure amb qüestions tan humanes com la vulnerabilitat, la fragilitat i les pèrdues. Tot i això, sovint es viu en silenci pel sentiment de culpa i vergonya que pot suscitar en qui la pateix. És per això que passa desapercebuda als ulls del veïnat, la família i la societat en conjunt.

Organitzaven la vetllada: Creu Roja Lleida, Fundació La Caixa, Ajuntament de Lleida i Biblioteca Pública.